måndag 19 november 2012

Carinas flinka fingrar...

 

Då och då frågar syrran - "Jaha, och var har du varit och fikat idag då??". En väninna brukar med jämna mellanrum påtala för mig att jag är "expert" på att fika.. Javisst, inte så svårt svarar jag då. Är man socialt funtad (och pratglad, skulle nog vissa säga...) så är man. Goda vänner skall man dessutom odla och sköta om precis som vilken blomma som helst (det är min enkla filosofi...). Så idag var det därför äntligen dags! Jag for med glatt sinne hem till min goa trädgårdsmästarkollega Carina, som jag inte träffat på alldeles för länge för att det ska vara sunt, för en väldigt mysig pratstund OCH fika.
På Carinas veranda rådde det fibril aktivitet kan jag lova er. Hon är nämligen i full gång med att binda kransar och göra annat fint, som ska säljas på några av de julmässor som är i antågande så här innan jul. Jag möttes av en drös av mosskransar, vilka hon bundit tidigare och som nu bara låg och väntade på att bli snyggt dekorerade.
Av skogens kottar kan man göra mycket fint...
Vissa kransar glittrade ikapp med novembersolen utanför...
 Fräckt dekorerade julstakar...öhh, förlåt...ljusstakar.
 
Även om själv är bäste dräng i många avseenden, särskilt när man är omringad av mossa, grenar, kottar, glitter och band, så är det ju väldigt svårt att motstå en annan social kompis som väldigt, väldigt gärna vill hjälpa till. Riff gjorde sitt bästa för att förhöjja den kreativa ådran. Och som någon klok man eller kvinna en gång sa: Det bästa vi har, det sätter vi på bordet!
 
Jag försökte bidra med inspiration på mitt lilla vis. Det var roligt att binda kransar och julstämningen smög sig på. Det var ju dock pyttelite rimfrost ute... Men, helt ärligt klarade Carina sig alldeles utmärkt på egen hand. Eller vad tycker ni? Kom och köp! 
 Några timmar far fort sin kos. Upprymd och med ett par fyllda papperskassar begav jag mig efter kaffe, glada skratt och pyssel hemåt. Ett par kransar i present till "någon" men framför allt fastnade jag för de här små dekorerade tygbollarna. Texten på var helt underbar och den ska jag ha med mig hela vintern. Särskilt om den blir lång och snöig för då kommer det härmed att kännas lite lättare. För vet ni vad...
 
Snöflingor - är vinterns fjärilar
 



 






3 kommentarer:

  1. Men åh, vilket inspirerande inlägg med fantastiska bilder! NU vill jag sätta igång och göra kransar, JAPP! Tack för det:)
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder,känner mej lite delaktig i Inas(syrrans) julkransar.Har lagt ganska många timmar på att samla kottar,pinnar,bark m.m. Det har varit värt det för dom blir jätte fina o så e hon ju så duktig på det oxå.Förresten,jättetrevlig blogg:) Bitte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hörde det! All heder åt dig, det var inte lite kottar heller!! /Milla

      Radera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla